h1

Fiat zvažuje obnovení značky Innocenti.

22 července, 2007

f-inno1.jpg

Při slavnostním předávání cen InterAutoNews se šéf Fiatu, Sergio Marchionne, zmínil o tom, že Fiat přemýšlí o znovuoživení italské značky Innocenti, která zanikla před deseti lety.
                    
„Plánujeme vývoj a výrobu nového vozu, který by byl finančně dostupný všem vrstvám obyvatel a chtěli bychom jej prezentovat pod samostatnou značkou. Myslím, že pokud bychom se pro nový projekt rozhodli, tak Innocenti by byla díky své tradici a stálé oblíbenosti ideální volbou,“ řekl Marchionne.

Společnost Innocenti vznikla roku 1920 a zpočátku se hodlala věnovat pouze výrobě ocelových trubek a komponent. Zakladatel Ferdinand Innocenti se po čase rozhodl vyrábět také různé součástky do motorů, strojní zařízení a motocykly, z nichž nejznámějším se stal skútr Lambretta.

V roce 1960 představila Innocenti na autosalonu v Turíně v licenci vyrobený Austin A40 a Austin Healey Sprite, redesignovaný studiem Ghia, označovaný jako Spyder 950. Zpočátku byly vozy vyráběny výhradně z importovaných dílů, ale postupem času byl od Austina dovážen pouze motor.

Mezitím dostal v roce 1961 Spyder 950 nový a silnější motor 1100 a přejmenoval se na Innocenti S. V dalších letech se rozjela výroba modelu IM3, což byl upravený Morris 1100, následován modely I4, Mini, Traveller a Cooper. V roce 1966 převzal vedení firmy syn Ferdinanda Innocentiho, Luigi.

Během roku 1972 se stává majitelem Innocenti nově vzniklá britská společnost Leyland, která zavádí výrobu modelů Regent a v roce 1974 nejznámějšího a nejpopulárnějšího produktu Innocenti, nového hatchbacku Bertone – Mini. Navzdory úspěšnému modelu byla firma postoupena státu, aby v roce 1976 získala nového vlastníka, společnost De Tomaso.

Na začátku osmdesátých let se hlavním dodavatelem motorů stává Daihatsu, který zásobuje Innocenti De Tomaso především modelem 622 twin, novým 1 litrovým tříválcem a dieselem o stejném objemu. Tyto jednotky tak postupně nahradily původní starší britské čtyřválce. Hlavním vozem s novým motorem Daihatsu se v té době stává verze Minitre.

Továrna ukončuje výrobu v roce 1997, jedním z posledních vozů Innocenti je model Mille, osazený benzínovým motorem o objemu 994 cm3 s výkonem 48 koní při 6000 ot/min., točivým momentem 72 Nm při 2600 ot/min., doplněný pětistupňovou, manuální převodovkou.

f-inno2.jpg

Napsat komentář